Ben je een leraar? Meld je aan en ontdek meer mogelijkheden.
Lezen, vocabulaire
A2, B1
Individueel
In het spel Wildwebwoods kom je meer te weten over de mogelijkheden en de gevaren van internet.
In het spel Wildwebwoods komen leerlingen meer te weten over de mogelijkheden en de gevaren van internet. Spelenderwijs trainen zij hun leesvaardigheid en vergroten zij hun woordenschat.Leerlingen uit klas 3 en 4 zullen waarschijnlijk hier en daar gebruik moeten maken van een (online) woordenboek.
Leerlingen kunnen deze opdracht pas maken nadat ze Wildwebwoods 1 hebben gespeeld. Er is ook een vervolgopdracht voor deze opdracht: Wildwebwoods 3.
De opdracht
Het spel WildWebWoods is door de Raad van Europa bedacht om jongeren te wijzen op de mogelijkheden en de gevaren van internet. Je uiteindelijke doel is om in de stad Kometa te komen. Er zijn drie levels. Deze opdracht hoort bij level 2.
Lees steeds de tekst die in beeld verschijnt. Vraag advies aan je docent als je niet verder komt in het spel.
Open het spel (klik op 'Open' linksboven op dit kaartje). Klik op Chargement (onder aan de pagina). Log in met de inlognaam die je bij vraag 2 van deel 1 hebt ingevuld.
Noteer tenminste vier aanwijzingen die je hier krijgt.
Ga met de sleutel Infotopia binnen.
Wat is het probleem van het blonde meisje met de duiven?
Hoe (met welke Parchemin) kun je haar helpen? Noteer de gegevens in het Nederlands.
Wat is het probleem van de jongen met de tulband aan de schandpaal?
Hoe (met welke Parchemin) kun je hem helpen? Noteer de gegevens in het Nederlands.
Welk advies krijg je bij…
de groene letter I?
de paarse letter A?
de blauwe letter S?
de rode letter P?
Sla het spel op als je nog een level wilt spelen.
Thiemo ondersteunt docenten in hun dagelijkse les.
Als je je aanmeldt heb je de volgende voordelen: