Ben je een leraar? Meld je aan en ontdek meer mogelijkheden.
Lezen, vocabulaire
A2, B1
Individueel
In het spel Wildwebwoods kom je meer te weten over de mogelijkheden en de gevaren van internet.
In het spel Wildwebwoods komen leerlingen meer te weten over de mogelijkheden en de gevaren van internet. Spelenderwijs trainen zij hun leesvaardigheid en vergroten zij hun woordenschat. Leerlingen uit klas 3 en 4 zullen waarschijnlijk hier en daar gebruik moeten maken van een (online) woordenboek.
Leerlingen kunnen deze opdracht pas maken nadat ze Wildwebwoods 1 en 2 hebben gespeeld.
De opdracht
Het spel WildWebWoods is door de Raad van Europa bedacht om jongeren te wijzen op de mogelijkheden en de gevaren van internet. Je uiteindelijke doel is om in de stad Kometa te komen. Er zijn drie levels. Deze opdracht hoort bij level 3. Lees steeds de tekst die in beeld verschijnt. Vraag advies aan je docent als je niet verder komt in het spel.
Open het spel. Klik op Chargement (onder aan de pagina). Log in met de inlognaam die je bij vraag 2 van deel 1 hebt ingevuld.
Wat moet je in dit level doen om de poort van de stad te vinden?
Wat is het probleem van Kleinduimpje (Le petit poucet)?
Hoe (met welke Parchemin) kun je hem helpen? Noteer de gegevens in het Nederlands.
Wat is het probleem van het meisje met de lucifers (bij de uitgang)?
Hoe (met welke Parchemin) kun je haar helpen? Noteer de gegevens in het Nederlands.
Ga Communicadia binnen.
Welk advies krijg je bij…
de groene letter I?
de paarse letter A?
de blauwe letter S?
de rode letter P?
Welkom in Kometa!
Verzamel alle Kometa-munten (blauw met gele e). Welk cadeau krijg je als je ze allemaal hebt?
Thiemo ondersteunt docenten in hun dagelijkse les.
Als je je aanmeldt heb je de volgende voordelen: